Promujemy akceptację

Dzisiejsza lekcja otwarta przygotowana przez P. Martę Słowińską- Klepek, P. Ewelinę Małkowską, P. Ewelinę Żelazko oraz P. Wioletę Kulig była pełna fascynujących doświadczeń. Wraz z naszymi niesamowitymi uczniami zgłębialiśmy tajniki autyzmu i zespołu Aspergera. Rozpoczęliśmy od tworzenia zdrowych, niebieskich koktajli z borówek, mleka, miodu i banana, wprowadzając się w odpowiednią atmosferę tego wyjątkowego dnia. Następnie przeszliśmy do stacji z praktycznymi zadaniami, które rzeczywiście otworzyły nasze oczy na codzienne wyzwania osób z autyzmem. Od ubierania „gryzących” swetrów po malowanie drzew w okularach „do góry nogami” – każde zadanie miało głęboki sens i pomogło nam lepiej zrozumieć punkt widzenia osób z autyzmem. To był również moment, aby zwrócić uwagę na fakt, że autyzm diagnozuje się czterokrotnie częściej u chłopców niż u dziewczynek, co dodatkowo nas zaskoczyło. Dziękujemy naszym uczniom oraz nauczycielom za udział w tej lekcji.